?

Log in

No account? Create an account
 
 
21 August 2012 @ 06:00 pm
My Favorite Sam Hair Moments (Picspam)  
I'm sorry it's taken me longer to do this than I planned. Had some divorce-related crap to get out of the way, etc. I don't have a spiffy header/logo for this, so just imagine one's there, lol.

My Favorite Sam Winchester Hair Moments

Obvious disclaimer: I realize we all have different tastes, but these are my personal favorite Sam Hair moments. There were more I wanted to pick, but I tried to pick my most favoritest. Apologies in advance, I know some of my caps look like crap. And I know I'm obsessed and crazy, but again it's the good kind of crazy... I think...



1. Home

I love the way Sam looks as he pleads with Dean for them to go back to their house in Lawrence. He looks like a 5-year-old here. The bangs framing the PuppyEyes™ really help.

2. The Benders

He's got the bangs restrained here, but it looks nice and apparently is a portent of things to come later...

3. Shadow

I just love how casual his hair looks here, really goes with his “yeah right” expression.

4. Hell House

Love the fluffiness of his hair and the bangs are quite pretty. :)

5. Provenance

I know his hair is probably straightened as hell here, but I love the bangs in his eyes... and his dimple-y smile kills me ;)

6. Dead Man's Blood

Just thought the hair was really working for him in this ep. Getting longer and a bit more casual-looking.

7. In My Time of Dying

Sam was all banged up from the accident in this episode and the hair really works the way it's mussed up and in his eyes.

8. Everybody Loves A Clown

I know a lot of people hate this hair, but I absolutely love it. Again, for the same reason I love the IMTOD hair. He's been through hell and the hair reflects that very well. Plus I think it's cute. :) What? Don't look at me like that!

9. Bloodlust

So this is the episode where he starts parting the bangs and his forehead says hello, lol.. But at the end here a mighty wind blows and brings the bangs forward again (*thanks the mighty wind*). And he looks cute :)

10. The Usual Suspects

I know his hair looks a bit greasy in certain scenes of this episode (if it's not the lighting...), but I loved the way it looked in this scene. He'd just started to part and grow out the bangs, but they fall forward anyway. And fans of the PuppyMop squeed. :D


11. Playthings

The bangs are growing out but the hair is nice and casual-looking. It just suits him so well in this ep. Plus there's the bonus of Wet!Hair in the scene when he saves Tyler.

12. Nightshifter

Again his hair looks nice and casual... and very pretty in this lighting :)

13. Born Under A Bad Sign

Possessed!Hair is hot. That is all.

14. Tall Tales

His hair is doing that flicky-outy thing on the sides. I like :)

15. Heart

The hair was really working for him in this ep, too.. Can't put my finger on it but it was pretty.

16. All Hell Breaks Loose, Part 1

Look at the flyaway strands!!

17. The Magnificent Seven

Sam's back for a new season and his hair is full and pretty. :)

18. Bedtime Stories

It's so nice and flicky and fluffy here

19. Fresh Blood

His hair looks so natural and full, not loaded with product

20. Dream A Little Dream of Me

I dunno, I just love the season 3 hair :) It's nice and wavy and flicky and full...

21. Mystery Spot

Again his hair is nice and full and soft-looking. I sound like a broken record, don't I. ;)

22. Lucifer Rising

I really did not care for his season 4 hair at all, but I was starting to like it again around this episode. It's back to being full and wavy and more soft-looking than it was in the rest of the season.

23. Free to Be You and Me

The hair is starting to get longer and it looks good. And I really envy Adrienne Palicki for getting to touch it ;)

24. Fallen Idols

Again the hair is getting longer and it's still full and hell, how could it NOT look hot in this scene? ;)

25. The Curious Case of Dean Winchester

The hair is wavy and so soft-looking. Yum....

26. Sam, Interrupted

Wow, the hair is getting long... still looks nice and natural. Sam's been bulking up and the volume of his hair complements it.

27. My Bloody Valentine

Normally his hair looks awfully restrained when he's disguised as a fed, but I really like it here

28. 99 Problems

I love the length and it looks so shiny and soft, as if freshly washed by fangirls ;)

29. Point of No Return

I also love it here. Love the flicky-outy-ness :)

30. All Dogs Go To Heaven

Because he's worth it...

31. My Heart Will Go On

His hair, OMG. It looks so nice and casual instead of restrained-to-death as it looked most of this season. He's got the almost-bangs going and the fullness that is almost reminiscent of season 3 hair.

32. Frontierland

The hair just looks gooood with the cowboy hat :)

33. Mommy Dearest

Again I love how casual his hair looks in this scene instead of straightened and plastered to his head.

34. DefendingYour Life

OMG OMG OMG. The hair is such LOVE here. Nice and casual and soft and a bit flippy... just as I love it.

35. Shut Up, Dr. Phil

Hair just looks damn goood, even in disguise as a fed

36. How To Win Friends and Influence Monsters

So the hair is a little more restrained, but it still looks quite soft and is doing that awesome flippy thing on the ends :)

37. Time After Time After Time

Again as a fed his hair is usually more restrained... it looks so pretty here

38. Plucky Pennywhistle's Magical Menagerie

His hair was so long and fluffy and pretty-looking in this one. I just found it so endearing.

39. Out With the Old

Just love the layering in it here

40. The Born-Again Identity

Sam's losing it but his hair looks fantastic

41. Party On, Garth

His hair was hit and miss IMO in this ep (at times it looked a bit helmet-y), but I loved it here

42. The Girl with the Dungeons and Dragons Tattoo

Love the flippy-ness :D

43. Survival of the Fittest

I know his face is hilarious LOL but I had to use this one to illustrate the hair, again how soft and long and casual it looks :)


That's about it, but I will add on to this once season 8 is airing. Hopefully there will be a lot more to add (and seeing filming pics lately, I think that will be the case *grin*). Hope you liked. :) Are there any you think I might have missed? Let me know and hook me up with a screencap or two if you like!
 
 
Current Mood: accomplishedaccomplished
 
 
 
Nova kevnovakev on August 21st, 2012 06:12 pm (UTC)
I love your love of Sam's hair! My fav is Born Under a Bad Sign, before they hairsprayed him!
jessm78: Supernatural: Sam grinning in TKAAjessm78 on August 21st, 2012 07:28 pm (UTC)
Aw thank you! Always happy to find someone to share the Sam hair love :D I absolutely love that hair from Born Under a Bad Sign too. Mmmm....
i dream of colors that have never been seenetoile444 on August 21st, 2012 07:38 pm (UTC)
VEry nice retrospective. I think, in season 7, Sam's hair "crossed over" and became so long that it no longer could pass for shaggy.

#34 is Sam sporting Jared hair BTW, and even when the episode aired I laughed and loved it at the same time.

I've been thinking of "life after Supernatural" and I can see Dean doing all sorts of roles, but with his hair in its current state, I have a tougher time seeing Jared in as many roles or at least the same kinds of roles.
jessm78: Jared Padalecki: Power of Padahairjessm78 on August 21st, 2012 09:35 pm (UTC)
Thanks :) I have to agree there.

He definitely is! I remember seeing pics of him when they were filming that scene (I think they were posted on "Just Jared" or a site like that) and thinking "Wow, he has Jared's hair!" That was epic, lol

Same here. It will be interesting to see what he does after the show ends.
Yellowbulma: Sam WTFyellowbulma on August 21st, 2012 07:50 pm (UTC)
So much pretty!!! XD
jessm78: Jared Padalecki: Power of Padahairjessm78 on August 21st, 2012 09:51 pm (UTC)
The Sam Hair is glorious!! :)
bella66sammy1966 on August 21st, 2012 07:51 pm (UTC)
Wonderful picspam hon!

3- This is his badass hair, me likey!
5- His smile kills me too!
15- I thought he looked gorgeous in this epi! No wonder Madison couldn't resist him :D
30- Robo!Sam hair is love!
31- I just love his bangs here!
34- This is my favorite pic of his hair. Gosh, wouldn't you just like to feel it all over your face! And he looks sooo hot!
38- He looks like an adorable puppy in this one. I just wanna cuddle him!
jessm78: Jared Padalecki: Power of Padahairjessm78 on August 21st, 2012 09:59 pm (UTC)
Thanks, hon!!

3 - Mmmm... *fans self*
5 - That smile needs to come with a warning label! ;)
15 - This was one of the first few episodes I ever saw (first one was Playthings). I remember thinking how gorgeous he looked, and how jealous of Madison I was ;D
30 - He is HOT!
31 - I had to keep rewinding that scene, the bangs kill me! *drools*
34 - Mine too. I just want to reach out and touch it! I bet it feels wonderful!
38 - *cuddles the adorable puppy with you*

Edited at 2012-08-22 02:00 am (UTC)
lipglosskaz: sam yum iconkazluvsbooks on August 21st, 2012 08:31 pm (UTC)
Me likey ALOT!!
I think when Sam's hair is full and bouncy it's when the hairdresser is off sick..they LOVE to put mountains of goop in it.
I am watching "wishful thinking" at the moment and Jared is drop dead gorgeous in the entire ep..i am sure his hair must have something to do with it..and the clothes he is wearing really flatter his colouring.

Thanks so much for the lovely pic spam **smooches**
jessm78: Supernatural: Puppy Sam in 6x16jessm78 on August 21st, 2012 10:01 pm (UTC)
Thanks hon!!

LOL I think you're right! I hope they will take an extended leave of absence this season.

Have to say it's been a little while since I rewatched that episode, but I agree that he looks quite pretty in it. :) The hair isn't bad and the clothes suit him VERY well.

My pleasure, I'm glad you enjoyed it! *huggles and smooshes*
borgmama1of5borgmama1of5 on August 21st, 2012 11:05 pm (UTC)
Watching Jared's hair grow out is a tough job, but someone's got to document it--thanks for doing it for us!
jessm78: Jared Padalecki: Power of Padahairjessm78 on August 22nd, 2012 12:56 pm (UTC)
Hee, my pleasure! Tough job, but I'm up to it ;)
Jessica: SPN || I'll be here waitingimpala_chick on August 22nd, 2012 02:21 am (UTC)
Weeeee Sammy and his bangs!!! I've come to realize that messy!Bangs are both awesome and hard to come by. Born Under a Bad Sign messy bangs are especially awesome because of that fact.

Sam's losing it but his hair looks fantastic
Oh man, ain't that the truth most of the time? :D
jessm78: Supernatural: Sam & Dean (ELAC final scejessm78 on August 22nd, 2012 09:43 pm (UTC)
Sammy's messy!Bangs are LOVE!!

Oh man, ain't that the truth most of the time? :D

Heh, very much so!! :)
kezz54kezz54 on August 22nd, 2012 05:28 am (UTC)
Love the Sam hair!!!
jessm78: Jared Padalecki: Power of Padahairjessm78 on August 22nd, 2012 09:59 pm (UTC)
Me too!! :D
Daisy: Sam - 6x02 'Love'daisychain1957 on August 22nd, 2012 09:08 am (UTC)
I'm looking forward to season 8 hair, if only they'd let Jared sort it himself!

*Hugs*
jessm78: Jared Padalecki: Mar 11 Van Airportjessm78 on August 22nd, 2012 10:09 pm (UTC)
You know I totally agree with you, Susan!

*hugs*
Amy: SPN - Sam - BW Close Smileames1010 on August 22nd, 2012 09:50 am (UTC)
LOVE!!! I think season 3 is my favorite Sam hair. But really, it's allll good to me. :D
jessm78: Supernatural: Sam grinning in TKAAjessm78 on August 22nd, 2012 12:57 pm (UTC)
Thanks babe!! Oh I just ADORE the season 3 hair! TNT is showing season 3 now, I've been watching and finding myself drooling all over again ;)
meesasometimes: Sammeesasometimes on August 22nd, 2012 09:57 am (UTC)
my-hair-flying-icon
jessm78: Jared Padalecki: Mar 11 Van Airportjessm78 on August 22nd, 2012 10:10 pm (UTC)
Mmmm, that is a beauty :D I wanted to include that shot, but my screencap from it is kind of crappy :/
casey: spn sam pet the puppycasey28 on August 22nd, 2012 04:19 pm (UTC)
These are awesome! :D

Some people hate the ELAC hair? Omg, I totally love it! Just like I love the IMTOD hair.

Sam's losing it but his hair looks fantastic

LOL! That's so true.

Some of my favorites... the Provenance Sammy bangs, Playthings, BUABS, Because he's worth it (that should totally be the name of an ep, lol), My Heart will go on, Defending your Life... there's so many others i love, too! :D

jessm78: Supernatural: Puppy Sam (from ELAC)jessm78 on August 22nd, 2012 10:11 pm (UTC)
Thanks hon! :)

*sigh* Yep. :( I used to see all kinds of comments about how "fugly" his hair looks in ELAC and it saddened me so. Fortunately I haven't seen many of those lately. I absolutely adore it! That and IMTOD hair are my all-time faves :)

Mmmmm, you list some really great ones! He's had so many wonderful hair moments over the years :D
Kristin: Spn (s2 promo) » “I Support the Mop”kristypadalecki on August 22nd, 2012 08:57 pm (UTC)
Haha, you picked all of the same episodes that I would've!! <33 Great job.
jessm78: Supernatural: Jared S2 Promo (smile)jessm78 on August 22nd, 2012 10:31 pm (UTC)
We both have awesome taste! *high five* :D Thanks, Kristin!
Kristin: Jared » WB11 Newskristypadalecki on August 23rd, 2012 04:00 pm (UTC)
*high fives back* :)
Judith Winchesterassgrabber5 on August 23rd, 2012 05:48 pm (UTC)
Love Sam's hair. The longer it is the sexier he looks! Lol.